برای طراحی سایت حتما باید با زبان برنامه نویسی آشنا شوید، یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی فریمورک لاراول است که با آموزش لاراول در جاب تیم می توانید یک فرد خبره شوید
کد خبر: ۱۳۷۹۳۴۵

این روزها همه شغل‌ها و کسب‌وکارها در حال تبدیل‌شدن به وضعیت و حالت آنلاین است، بنابراین هر کسب‌وکاری در مقطعی از پروسه راه‌اندازی خود به خدمات طراحی و توسعه وب نیاز دارد. طوری که امروزه مردم نمی‌توانند زندگی خود را بدون فناوری تصور کنند و اینترنت و زبان‌های برنامه‌نویسی در حال تبدیل‌شدن به مهم‌ترین ابزار برای توسعه این سیستم‌ها هستند. در صورت آشنایی با چگونگی توسعه وب، شما سروران خودتان خواهید توانست بهترین وب‌سایت مربوط به شغل خود را طراحی نمایید.

یکی از اولین مراحل در طراحی سایت آشنایی با زبان برنامه‌نویسی است؛ پس اگر نمی‌دانید چگونه بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای وب‌سایت یا نرم‌افزار آینده خود انتخاب کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. نکته این است که امروزه صدها زبان توسعه وب وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید، اما یادگیری این صدها زبان برنامه‌نویسی مسلماً ضروری نیست. اگر شما تنها روی بهترین زبان برای توسعه وب تمرکز کنید، قطعاً برای شما مفیدتر خواهد بود. در مقاله حاضر قصد داریم شما را با زبان‌های برنامه‌نویسی و فریمورک‌هایی چون انگولار و لاراول که متناسب با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف هستند آشنا سازیم.

برنامه‌نویسی طراحی سایت

برنامه‌نویسی اقدامی است که در آن با کمک‌گرفتن از کامپیوتر یک وظیفه مشخصی  را بدون خطا و به‌درستی انجام می‌دهند.  برنامه‌نویسی طراحی سایت نیز از جمله اقداماتی است که با استفاده از آنها اقدام به ساخت و ارائه قابلیت‌ها و عملکردهای مختلف به یک وب‌سایت صورت می‌نمایند. در واقع با برنامه‌نویسی طراحی سایت و یا همان توسعه‌دهنده وب می‌توان صفحات یک سایت و یا اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کرد که از طریق مرورگرهای مختلف قابل‌دسترس بوده و به‌راحتی بتوان برای اهداف مختلف از آنها استفاده کرد و ازآنجائی‌که امروزه تمامی کسب‌وکارها به‌نوعی با استفاده از صفحات و وب‌سایت‌های مختلف هدایت می‌شوند؛ بنابراین آشنایی با چگونگی برنامه‌نویسی طراحی سایت جزء ضروریات است که البته برای این کار ابتدا لازم است با زبان برنامه‌نویسی آشنا شد.

برنامه‌نویسی طراحی سایت در واقع به  فرایند کدنویسی برنامه‌های کاربردی که روی یک وب سرور اجرا می‌شود گفته می‌شود که افراد بسیاری می‌توانند از طریق اینترنت به این اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند و از خدمات آن‌ها استفاده کنند. اکثر برنامه‌های کاربردی درصورتی‌که در وب‌سایت‌ها اجرا شوند می‌توانند به‌درستی کار کنند مثلاً  Gmail و Google Map نمونه‌هایی از یک وب اپلیکیشن هستند که می‌توان از طریق آنها ایمیل فرستاد یا مسیریابی کرد و بسیاری از خدماتی دیگری که می‌توان از طریق برنامه‌نویسی وب آنها را در سایت‌ها راه‌اندازی کرده و تنها با در اختیار داشتن یک مرورگر از آنها به‌صورت آنلاین استفاده کرد. همه این امکانات و کارکردها از طریق برنامه‌نویسی طراحی سایت قابلیت اجرایی‌شدن دارد.

 زبان برنامه نویسی طراحی سایت

تفاوت زبان‌های برنامه‌نویسی

راه‌های زیادی برای تمایز بین زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند ساختار، مدیریت منابع، تایپ استاتیک، عملکرد، ویژگی‌ها و غیره وجود دارد. اغلب هرکدام از این زبان‌ها برای کار مشخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

C / C++

از این برای درایورهای دستگاه، بازی‌های گرافیکی، سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزار shrink wrap (COTS) استفاده می‌شود.

جاوا

جاوا رایج‌ترین زبان برای back ends، خدمات وب، منطق تجاری برای برنامه‌های کاربردی عمودی است. بسیاری از برنامه‌های موبایل اندروید نیز در جاوا هستند.

سی شارپ

مانند جاوا اما برای محیط‌های مایکروسافت یا مونو استفاده می‌شود. همچنین برای نوشتن برنامه‌های کاربردی برای اجرا در ویندوز استفاده می‌شود. این زبان همچنین برای نوشتن برنامه برای دستگاه‌های Windows Mobile استفاده می‌شود.

جاوا اسکریپت

این زبانی است که برای نوشتن وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود و معمولاً کدی است که در مرورگر شما اجرا می‌شود، اما با NodeJs در سرورها نیز استفاده می‌شود. همچنین برای برنامه‌های موبایل قابل‌حمل (HTML5) البته با محدودیت‌های خاصی استفاده می‌شود.

پایتون

برنامه‌های کاربردی توسعه‌دهنده و بسیاری از برنامه‌هایی که برای بازارهای عمودی نوشته شده‌اند در پایتون هستند. در تجزیه‌وتحلیل نیز بسیار از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌شود.

Clojure، Lisp، Haskell

اگر هدف شما این است که وارد برنامه‌نویسی عملکردی شوید، اینها انتخاب خوبی هستند، معمولاً اینها برای برنامه‌نویسی باهدف عمومی استفاده گسترده‌ای ندارند.

SQL، HTML، CSS، XML، SOAP، JSON

اینها زبان‌های برنامه‌نویسی باهدف عمومی نیستند، بلکه زبان‌هایی هستند که برای اهداف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آموزش برنامه‌نویسی فریمورک لاراول ( آموزش لاراول )

لاراول امروزه یکی از محبوب‌ترین و البته پراستفاده‌ترین فریمورک‌های زبان برنامه‌نویسی PHP به‌حساب می‌آید که اکثرا توسط شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. با یادگیری چگونگی به‌کاربردن این فریمورک شما با سرعت زیادی می‌توانید به گسترش وب‌سایتتان بپردازید. چارچوب لاراول دارای مزایای متعددی است که به طور معمول با هر بار آپدیت کردن به تعداد مزایای آن افزوده می‌شود. از جمله مزایای استفاده از فریمورک لاراول می‌توان موارد زیر را نام برد:

سریع و ساده است: یک توسعه‌دهنده متخصص لاراول می‌تواند یک وب‌سایت 5 یا 6 صفحه‌ای را در یک یا دو روز بسازد. زمان توسعه سریع به معنای هزینه‌های کمتر و نتایج سریع‌تر برای کسب‌وکار است.

امنیت: با لاراول، پیکربندی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته در اکثر وب‌سایت‌ها برای افزایش امنیت و محافظت از سایت‌ها در برابر هکرها و مجرمان سایبری آسان است.

عملکرد بهتر وب‌سایت: لاراول برای افزایش بیشتر عملکرد وب‌سایت شما، سایر تکنیک‌های بهینه‌سازی سرعت، مانند کاهش استفاده از حافظه و نمایه‌سازی پایگاه‌داده را بسیار آسان می‌کند.

گزینه عالی برای مدیریت ترافیک: هم‌زمان با رشد تجارت شما، حجم ترافیک سایت شما نیز افزایش می‌یابد. توانایی کنترل وظایف وقت‌گیر از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فریمورک است به این معنی است که وب‌سایت شما می‌تواند وظایف را سریع‌تر پردازش کند و این نه‌تنها سرور وب‌سایت شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند هزینه‌هاست شما را در درازمدت کاهش دهد.

انعطاف‌پذیری بالا: لاراول توانایی ایجاد و پشتیبانی از انواع ویژگی‌های پیشرفته مانند بازنشانی رمز عبور و رمزگذاری را برای سایت شما دارد.

تعمیر و نگهداری ساده وب‌سایت: باتوجه‌به ویژگی‌های خاص لاراول، مانند کد تمیز، معماری MVC، و اصول OOP، حفظ سایت لاراول در طول زمان بسیار ساده است. طوری که به‌عنوان‌مثال اگر چند سال بعد بخواهید ویژگی‌های جدیدی به سایتتان اضافه شود (که قبلاً در لاراول ساخته شده‌اند)، یک توسعه‌دهنده جدید می‌تواند به‌راحتی از جایی که توسعه‌دهندگان قبلی شما سایت را ترک کرده‌اند، انتخاب کند.

هزینه سایت لاراول: در مقایسه با برخی از فریمورک‌های موجود، لاراول یک چارچوب متن باز است. این بدان معنی است که استفاده از آن در هر پروژه‌ای که دوست دارید بدون هیچ هزینه‌ای رایگان است.

آموزش جامع فریمورک لاراول در خود منبع اصلی سایت laravel.com موجود است که داکیومنت کاملی را همراه با مثال‌های کاربردی ارائه کرده است برای منبع فارسی آموزش جامع لاراول، شما می‌توانید با مراجعه به سایت جاب تیم آموزش‌های تخصصی جدیدی را دریافت نمایید.

 زبان برنامه نویسی طراحی سایت

آموزش انگولار

Angular یک فریمورک کاملاً محبوب برای ساخت برنامه‌های وب و موبایل است و می‌تواند فریمورک مناسبی برای ساخت برنامه‌های وب در مقیاس بزرگ، قدرتمند و آسان باشد. بنابراین در اینجا لیستی از دلایل استفاده از Angular آورده شده است:

  • Angular یک پلتفرم نسبتا قابل اعتماد است زیرا توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، بنابراین می‌توان گفت از ایمنی بالایی برخوردار است.
  • کاهش زمان توسعه Angular با تبدیل قالب‌ها به کد به ماشین مجازی جاوا اسکریپت فعلی متکی است. زمان بارگذاری Angular نیز سریع است.
  • Angular دارای اتصال دو طرفه داده ماژول‌ها و مؤلفه‌ها است که باعث می‌شود کد برای آزمایش واحد سازگار و قابل درک باشد. هر واحد کد به طور مستقل در کل فرآیند ساخت برنامه آزمایش می‌شود و کنترل کیفیت عمیق را ارائه می‌دهد.
  • PWAهای مبتنی بر انگولار می‌توانند بر روی پلتفرم‌های مختلف اجرا شوند و این فریمورک به طور گسترده در برنامه‌های تلفن همراه بومی استفاده می‌شود.
  • منحنی یادگیری پیچیده Angular از منحنی یادگیری بسیار سخت‌تری نسبت به سایر فریمورک‌ها استفاده می‌کند. برای شروع، نه فقط جاوا اسکریپت پایه، بلکه باید تمام جنبه‌های چارچوب، مانند RxJS (کتابخانه واکنشی برای توسعه ناهمزمان) و Typescript (که برای افزایش قابلیت نگهداری و پشتیبانی کد استفاده می‌شود) را بررسی کنید.
  • Angular دارای یک جامعه و اکوسیستم عالی است که به طور فعال پشتیبانی می‌شود. محتوای زیادی در چارچوب مانند راهنماها و ویدئوها و همچنین بسیاری از ابزارهای مفید شخص ثالث وجود دارد.

شما عزیزان برای آموزش و گذراندن دوره پروژه محور انگولار می‌توانید با مراجعه به سایت جاب تیم، اطلاعات لازم برای شرکت در این دوره را کسب و کاربردی‌ترین دوره را با اساتید این تیم بگذرانید.

 زبان برنامه نویسی طراحی سایت

آینده زبان برنامه نویسی طراحی سایت

یکی از ویژگی‌های پنهان هر نرم‌افزار، وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیجیتالی که به صورت روزمره توسط افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد دانستن زبان برنامه‌نویسی است. باتوجهبه اینکه امروزه افراد از انواع ابزارهای الکترونیک هوشمند برای تمامی فعالیت‌های روزانه خود از جمله خرید، کسب اطلاعات، یادگیری انواع برنامه‌ها و مطالب جدید  استفاده می‌کنند و البته باتوجهبه پیشرفت علم و فناوری جهان بیشتر به سمت دیجیتالی‌ شدن حرکت می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت آینده زبان برنامه‌نویسی طراحی سایت بسیار روشن و درخشان است و در واقع می‌توان گفت یکی از مهمترین مهارت‌هایی که امروزه دانستن و یادگیری آن بسیار عالی و ضروری است، برنامه نویسی و اشراف به انواع زبان برنامه نویسی و البته زبان‌های برنامه نویسی آینده‌دار است تا بتوانند با  کمک این زبان‌ها به طراحی و ساخت وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها پرداخته و کسب درآمد نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها